Zapytanie ofertowe RFP – 023690 – 2022/ABM/04/00011/0012/0013 – Przetarg na inhalator treningowy RESPI - AKTUALIZACJA NR 1 - zmiana terminu składania ofert

W związku z realizacją projektów:

  1. Projekt “Rozwój, kliniczne potwierdzenie biorównoważności i wdrożenie złożonego leku trójskładnikowego leku wziewnego nowej generacji w systematycznej terapii POChP”, nr umowy 2022/ABM/04/00011 – 00 
  2. Projekt “Rozwój, kliniczne potwierdzenie biorównoważności i wdrożenie złożonego leku wziewnego nowej generacji w systematycznej terapii POChP”, nr umowy 2022/ABM/04/00012 – 00   
  3. Projekt “Rozwój, kliniczne potwierdzenie biorównoważności i wdrożenie złożonego leku wziewnego nowej generacji w systematycznej terapii chorób układu oddechowego Astmy i POChP”, nr umowy 2022/ABM/04/00013 – 00

finansowanego ze środków budżetu Państwa od Agencji Badań Medycznych, działając na podstawie § 8 umowy o dofinansowanie, Adamed Pharma S.A. zaprasza do składania ofert na wykonanie poniżej zdefiniowanego przedmiotu zamówienia.

Przedmiot zamówienia:

  1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa produktów zgodnie z warunkami opisanymi w Zapytaniu Ofertowym.

    Sponsorem badania (Zamawiającym) jest firma Adamed Pharma S.A
    Na zamówienie, którego realizację przewiduje się wstępnie do 25.05.2023, składa się łącznie:
    • Inhalator treningowy -  urządzenie  „in dial check G16” lub równoważnyktóry służy do szkolenia pacjentów w zakresie korzystania z inhalatorów DPI (inhalatorów suchego proszku). Urządzenie mierzy szczytowe natężenie przepływu wdechowego i może symulować charakterystykę oporu określonego inhalatora pacjenta. Pacjenta można następnie wyszkolić, aby wdychał z szybkością przepływu, o której wiadomo, że jest odpowiednia dla jego osobistego inhalatora. Istnieje sześć grup oporowości, z których pięć odnosi się do inhalatorów proszkowych (DPI), a jedna do inhalatorów ciśnieniowych z odmierzaną dawką (pMDI).  Ilość sztuk - 31.
    • Jednorazowe ustniki wdechowe, kompatybilne z proponowanym inhalatorem treningowym z zaworem jednokierunkowym pomagają zmniejszyć ryzyko zakażenia krzyżowego, chroniąc pacjenta i sprzęt przed skażeniem poprzez zapobieganie cofaniu się powietrza. Ilość sztuk - 200.Zamawiający dopuszcza składanie ofert zawierających produkt równoważny w zakresie opisu przedmiotu oraz wymagań koniecznych wylistowanych w załączniku do oferty zamówienia.

      Zamawiający w kolumnie „opis produktu” określi zakres równoważności, tj. cechy / parametry lub wskaże numer katalogowy na podstawie których Oferent jest w stanie określić, czy posiada produkt równoważny do wyspecyfikowanego. Jako produkt „równoważny” należy rozumieć towary o właściwościach nie gorszych niż wskazane w Zapytaniu Ofertowym. Dostawca w celu potwierdzenia jakości produktów (marek) równoważnych załączy do oferty stosowne dokumenty (specyfikację jakościową, świadectwo kontroli jakości, certyfikat analizy lub inne równoważne dokumenty) – Załącznik nr 8, w których w sposób niebudzący wątpliwości wynika, iż oferowany przedmiot zamówienia jest o takich samych lub lepszych parametrach jakościowych. Wszelkie ryzyko związane z udowodnieniem „równoważności” spoczywa na Dostawcy. Dostawca jest zobowiązany wykazać, iż oferowane przez niego dostawy spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.

      Adamed Pharma S.A. (Pabianice)
      ul. Piłsudskiego 5
      95-200 Pabianice
  2. Oferowane w ramach postępowania produkty muszą być fabrycznie nowymi, nie przeterminowanymi (termin ważności nie krótszy niż Q1.2024) oraz oryginalnymi produktami producenta.

Warunki udziału w postępowaniu:

  1. Zamówienie nie może być udzielone podmiotom powiązanym z Zamawiającym osobowo lub kapitałowo. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym a Dostawcą lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru Dostawcy, polegające w szczególności na:
    1. uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
    2. posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji,
    3. pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
    4. pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.

      ​​W celu spełnienia tego warunku Dostawca zobowiązany jest do przesłania wraz z ofertą podpisanego oświadczenia o braku powiązań (Załącznik nr 1 do niniejszego zapytania ofertowego).
  2. Zamówienie nie może być skierowane do podmiotów:

    1. których mowa w art. 7 ust. 1 wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanych na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę (Dz. U. poz. 835);

    2. których beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę (Dz. U. poz. 835);

    3. których jednostką dominującą lub jednostką zależna w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 i 39 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę (Dz. U. poz. 835).

      ​W celu spełnienia tego warunku Dostawca zobowiązany jest do przesłania wraz z ofertą podpisanego oświadczenia sankcyjnego (Załącznik nr 2 do niniejszego zapytania ofertowego). 

  3. Zamawiający na etapie składania ofert wymaga złożenia oświadczenia o terminie ważności produktów nie krótszym niż Q1 2024 według własnego wzoru (Załącznik nr 6) oraz oświadczenia o zapewnieniu transportu zgodnie z instrukcją urządzenia według własnego wzoru (Załącznik nr 7).
  4. Możliwe jest składanie uzupełniających zamówień wybranemu Oferentowi wyłącznie, jeśli są one zgodne z głównym celem niniejszej umowy, o wartości nie przekraczającej 50% wartości niniejszego zamówienia. 

Termin i sposób przygotowania ofert:

  1. Każda korespondencja powinna zawierać w tytule wiadomości numer postępowania:
    RFP – 023690 – 2022/ABM/04/00011/0012/0013 – Przetarg na inhalator treningowy RESPI_ Nazwa Firmy

    Termin składania Ofert to 08.05.2023 godz. 23:59 CET.

    Pytania należy składać korzystając z arkusza Załącznik_5_RFP_023690_Pytania_[NazwaFirmy]. Odpowiedzi na zadane pytania będą udzielane do końca trwania postępowania. Późne zadanie pytań z punktu widzenia terminu zakończenia postępowania może spowodować brak czasu na udzielenie wymaganej odpowiedzi. W celu zapewnienia równego dostępu do informacji wszystkim Oferentom biorącym udział w postępowaniu, pytania i odpowiedzi (z ukryciem autora pytań) przesłane zostaną do wszystkich Oferentów.
  2. Termin może ulec zmianie, o czym wszyscy Dostawcy zostaną poinformowani poprzez e-mail oraz informację umieszczoną na stronie internetowej Zamawiającego.
  3. Każdy Dostawca może złożyć tylko jedną ofertę.  
  4. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
  5. Oferta powinna być sporządzona w pliku arkusza kalkulacyjnego, stanowiącym Załącznik nr 3 do niniejszego zapytania ofertowego: Załącznik_3_RFP_023690_Oferta_[NazwaFirmy].xlsx. Oferty  bez wypełnionego Załącznika nr 3 nie będą rozpatrywane. 
  6. Ofertę wraz z wymaganymi Załącznikami należy przesłać drogą mailową na adres sylwia.adasiewicz(at)adamed.com.
  7. Oferta Dostawcy winna być sporządzona w języku polskim lub angielskim, w sposób czytelny, elektronicznie. 
  8. Oferta powinna zawierać minimum następujące informacje: nazwę, adres i NIP Dostawcy, numer zapytania ofertowego, cenę netto (PLN/EUR), termin realizacji.
  9. Jeśli ceny w ofercie będą wyrażone w EUR to zostaną one przeliczane przy zastosowaniu kursu 4,4536 PLN/EUR, zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 03 grudnia 2021 r. w sprawie aktualnych progów unijnych, ich równowartości w złotych, równowartości w złotych kwot wyrażonych w euro oraz średniego kursu złotego w stosunku do euro stanowiącego podstawę przeliczania wartości zamówień publicznych. 
  10. Jeśli ceny w ofercie będą wyrażone w inne walucie niż PLN lub EUR to zostaną one przeliczane przy zastosowaniu średniego kursu NBP z dniu publikacji przetargu.
  11. Zamawiający dołącza do zapytania podpisaną listę kontrolną (Załącznik nr 4), która pozwoli potwierdzić czy wszystkie wymagane dokumenty zostały dostarczone. 
  12. Oferty złożone po terminie nie będą brane pod uwagę. 
  13. Oferent przed upływem terminu do składania ofert ma prawo: 
    1. wycofać ofertę poprzez złożenie pisemnego powiadomienia drogą opisaną dla składania ofert, 
    2. zmienić ofertę – powiadomienie o wprowadzeniu zmian musi być złożone wg takich samych zasad jak składana oferta, odpowiednio oznakowanych z dopiskiem „ZMIANA OFERTY”.  

 

Kryteria wyboru i sposób oceny złożonych ofert:

  1. Zamawiający ma prawo odrzucenia oferty złożonej przez Dostawcę niespełniającego warunków udziału w postępowaniu lub jeśli oferta jest niezgodna zniniejszym zapytaniem.
  2. Kryterium wyboru ofert:
    1. Cena netto (PLN/EUR), waga kryterium - 80% całościowej oceny.
    2. Czas realizacji (dni) – waga kryterium 20% - czas od zamówienia do dostarczenia dokumentacji lub materiału

  3. Zamawiający dokona oceny ofert na podstawie wyniku osiągniętej liczby punktów wyliczonych w oparciu o w/w kryterium i ustaloną punktację:

     

    Kryterium Waga [%] Sposób oceny zgodnie ze wzorem
    Cena netto 80% cena netto oferty najniższej / cena netto oferty badanej x 100 x waga% = ilość punktów
    Czas realizacji [w dniach] 20% termin z oferty badanej / najdłuższy termin x 100 x waga% = ilość punktów
  4. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska najwyższą końcową ilość punktów.
  5. Wyniki działań matematycznych dokonywanych przy ocenie badania ofert podlegają zaokrągleniu do drugiego miejsca po przecinku. W przypadku uzyskania równej punktacji dla co najmniej dwóch ofert Zamawiający spośród ofert z równą najwyższą końcową ilością punktów dokona wyboru oferty bardziej korzystnej, gdy chodzi o oddziaływanie na środowisko. W tym celu Zamawiający ma prawo wezwać Oferentów, których oferty uzyskały najwyższą końcową ilość punktów o uzupełnienie oferty poprzez podanie wskazanych przez Zamawiającego informacji dotyczących oddziaływania przedmiotu oferty na środowisko. Termin na uzupełnienie oferty zostanie określony przez Zamawiającego, jednak nie może być on krótszy niż 3 dni robocze od otrzymania wezwania.

Wybór Wykonawcy i sposób ogłaszania:

  1. Zamawiający dokona wyboru najkorzystniejszej oferty na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w niniejszym zapytaniu ofertowym. 
  2. Informację o wynikach postępowania Zamawiający umieści na stronie www.adamed.com.pl, a także wyśle do każdego Oferenta, który złożył swoją ofertę

Postanowienia ogólne

  1. Zamawiający wymaga, aby oferta była ważna 90 dni.
  2. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania bez podania przyczyny.  
  3. W przypadku unieważnienia postępowania o zamówienie wykonawcom nie przysługuje roszczenie o zwrot kosztów uczestnictwa w postępowaniu.  
  4. Złożenie wniosku o rejestrację w postepowaniu lub oferty jest równoznaczne z przyjęciem bez zastrzeżeń wszystkich warunków postępowania.  
  5. Odstąpienie przez Zamawiającego od zawarcia umowy w przypadku zawiadomienia wykonawcy o wyborze jego oferty nie może być podstawą roszczeń poniesionych kosztów udziału w postępowaniu.  
  6. W toku dokonywania oceny złożonych wniosków Zamawiający może żądać udzielenia przez wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich dokumentów.   
  7. Jeżeli wniosek nie zawiera wszystkich wymaganych elementów, Zamawiający może  w uzasadnionych przypadkach wezwać Wykonawcę do jego uzupełnienia. 
  8. Zamawiający rezerwuje prawo do nagrywania dźwięku podczas spotkań technicznych z dostawcami. Przesłanie oferty będzie traktowane jako udzielenie zgody na nagrywanie spotkań. 
  9. Zamawiający zastrzega sobie prawo do negocjacji ofert ze wszystkimi Oferentami. Negocjacje mogą mieć kilka kolejnych rund z możliwością zaproszenia oferenta do złożenia zaktualizowanej oferty po każdej rundzie negocjacji. 
  10. Warunki zmiany umowy: 
    1. Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia istotnych zmian umowy zawartej w wyniku przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w przypadku ziszczenia się konieczności zmiany wskazanego w ofercie/umówionego zakresu zamówienia wynikającej z: 
      • koniecznych lub uzasadnionych zmian w dokumentacji projektowej powstałych z przyczyn niemożliwych do przewidzenia,
      • ograniczeń finansowych po stronie Zamawiającego powodujących konieczność ograniczenia zakresu prac ujętych w ofercie.
    2. Wszelkie zmiany i uzupełnienia do umowy zawartej z wybranym Wykonawcą będą dokonywane w formie pisemnych aneksów do umowy podpisanych przez obie strony, pod rygorem nieważności.   

Współpraca i komunikacja w trakcie przygotowania odpowiedzi

  1. Wszelkie pytania należy składać korzystając z formularza Pytania (Załącznik_5) lub  mailem: sylwia.adasiewicz(at)adamed.com
  2. Wszelkie odpowiedzi będą udzielane Wykonawcom drogą mailową.  
  3. Osobą uprawnioną do kontaktów z Oferentami (poniedziałek-piątek w godzinach 07:00-15:00) jest: sylwia.adasiewicz(at)adamed.com

 

Załącznik nr 1 (pobierz)

Załącznik nr 2 (pobierz)

Załącznik nr 3 (pobierz)

Załącznik nr 4 (pobierz)

Załącznik nr 5 (pobierz)